تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/09/17 - 15:42
کد خبر: 150085

در مناظره دانشگاه خواجه نصیر مطرح شد؛

نقاشی: بسیج دانشجویی باید از حوادث ۱۸ تیر و ۸۸ تبری بجوید!/ اخوان: بی‌بی‌سی را روشن کنید و اسلاف خود را ببینید

نقاشی: بسیج دانشجویی باید از حوادث ۱۸ تیر و ۸۸ تبری بجوید!/ اخوان: بی‌بی‌سی را روشن کنید و اسلاف خود را ببینید

مناظره محمدجواد اخوان و حسین نقاشی از فعالان سابق دانشجویی با حضور 500نفر از دانشجویان در سالن آمفی تأتر دانشکده مکانیک دانشگاه خواجه نصیر برگزار شد. گزیده ای از مناظره مدیر پایگاه برهان و عضو سابق انجمن تهران را در ذیل می خوانید.

خبرنامه دانشجویان ایران:  مناظره محمدجواد اخوان و حسین نقاشی از فعالان سابق دانشجویی با حضور 500نفر از دانشجویان در سالن آمفی تأتر دانشکده مکانیک دانشگاه خواجه نصیر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ گزیده ای از مناظره مدیر پایگاه برهان و عضو سابق انجمن تهران را در ذیل می خوانید:

نقاشی: دانشگاه جای اینکه بخواهید از بیرون با سیاست گزاری نهاد های قانونی و شبه قانونی آن را مدیریت کنید نیست!

اخوان: یک عده میخواستند نقش جنبش دانشجویی را از آرمان خواهی به ملعبه سیاسی تبدیل کنند در حالیکه جنبش دانشجویی آرمان خواه ترین قشر از جنبش های دانشجوییست.

نقاشی: دفتر تحکیم وحدت کنونی غیرقانونیست/ آقای اخوان مگر شما در دانشگاه چند درصدید که همه امکانات و بودجه های دانشگاه را دراختیار گرفتید؟ چهار به علاوه یک تشکل برای شماست!

نقاشی: سوال ما مشخصا این است که شما چه تفاوت و وجه تمایزی با آن چهار تشکل دارید که البته یکی از آنها (دفترتحکیم) بر اساس اسناد موجود جعلی و غیر قانونیست. آیا این عدالت خواهیست؟

اخوان: جریان دانشجویی مورد طمع جریانات سیاسی است و متاسفانه الان دوباره صدای پای احزاب قدرت گرا در دانشگاه به گوش میرسد / شما چند سال است به اسم توسعه سیاسی همه ما را سرکار گذاشتید توسعه سیاسی میخواهد جامعه وابسته تشکیل دهد.

نقاشی: بله بودجه وزارت علوم کاهش پیدا کرده و بودجه موسسه امام خمینی متعلق به آقای مصباح میلیاردی افزایش پیدا کرده آیا این عدالتخواهیست؟ / جنبش دانشجویی ضد سلطه است و سلطه فقط خارجی نیست! شما اگر عدالتخواه هستید باید در داخل با یک عده ای را از حق خود محروم میکنند مقابله کنید.

اخوان: شما میگویید با منتقدان برخورد میشود و حق اظهارنظر ندارند پس چرا با شما که در مخالفت سنگ تمام گذاشته اید برخورد نشده؟ آیا انجمن دانشگاه تهران منتقد نیست! شاید هم اصل موضوع زیر سوال است!

نقاشی: ما معتقدیم سلطه در داخل هم باید نفی شود اما شما انجام نمیدهید چون اگر بخواهید نفی کنید باید نفی خود کنید! / شما اگر عدالت طلب هستید باید در زمان احمدی نژاد که دانشجویان را به دلایل واهی ستاره دار میکردند صدایتان درمی آمد که نیامد! شما حاضر نیستید حیات ما را بپذیرید و ما هم اندیشه شما را!

اخوان: شعار زنده باد مخالف من را از زبان خاتمی باید در آذر 83 در دانشگاه تهران معنا کرد. زمانی که آقای خاتمی گفتند کاری نکنید بگویم بیرونتان کنند!

نقاشی: آن زمان طالقانی ها، شریعتی ها، منتظری ها و امام ها انقلاب را به پیروزی رساندند. آن زمان امثال مصباح کجا بودند؟

اخوان: اگر بنیان های فرهنگی خود را تقویت نکنید به عاقبت امثال سحرخیزها دچار میشوند به اسلاف ما نگاه نکنید بی بی سی را روشن کنید و اسلاف خود را ببینید! 

اخوان: در بهبوحه جنگ بیست و دو روزه که حتی در قلب آمریکا مردم از فلسطین دفاع میکردند علی افشاری از حامیان طیف شما بیانیه برای دفاع از اسراییل صادر کرده است! / اولین کسی که فضا را روی دانشجویان بست آقای هاشمی بود که دفتر تحکیم وحدت را پلمپ کرد . فضای کم سوادان فقط برای این دوره نیست! / در روز دانشجو بودجه دانشجو و دانشگاه کاهش میابد کسی صدایش در نمی آید!

نقاشی: ما در طول سالهای گذشته شاهد بودیم یک طرف همیشه مظلوم بوده و حق هیچ گونه اظهار نظری را نداشته است./ من معتقدم ضد انقلاب شمایید! شما ارزش های انقلاب را پوستین وارونه کردید، آن را علم کردید و با آن همه را ضد انقلاب میدانید.

نقاشی: بسیج دانشجویی باید از حوادث ۱۸ تیر و ۸۸ تبری بجوید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
جدول لیگ برتر/ تداوم صدرنشینی استقلال
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top